2017. december 29., péntek

Unicornis torta nem akárhogyan


Amikor egy tortás életében eljön, hogy egy ismertebb embernek készíthet tortát...
Amitől persze a torta nem lesz se több se kevesebb, de azért az ember lelkét simogatja, hogy elmondhatja, igen... én már készítettem neki egy tortát.


Egy kedves ismerősöm ajánlott be Bach Szilvia humoristának, aki a lányának, az énekes Danics Dórának keresett szülinapi tortát. Már ez eleve betette azt a bizonyos zabszemet, hát amikor kiderült, hogy Dóra teljesen vegán étrendet követ, vagyis nemcsak tejterméket de még tojást sem eszik.
Na ez volt kérem szépen a kihívás, nem az Unicornis. Mert hát ugye az én töltelékeim mind tartalmaznak állati eredetűt: tejet, tejszínt mascarponet, vajat... minden mi manapság bűnös, vagy káros, ha valamilyen intoleranciáról beszélünk, de egy vegánnak ezen kívül még tabu is, annak ellenére, hogy egyébként megehetné. Nincs ezzel baj, ettől kihívás a kihívás. De amíg ezekre manapság már sok helyettesítőt lehet találni, azért a tojásmentes piskóta... enyhén szólva sem piskóta.





Szóval vadul kerestem a receptet, ami tej- és tojásmentes, emellett pedig ehető piskótát eredményez. Nem találtam! Szóval ha valaki, én igazán nyitott vagyok mindenfélére, de életemben sokadszorra tudatosult bennem, hogy hálás vagyok, amiért nem vagyok sem liszt-, sem tojás, sem pedig laktózérzékeny.... mert ha az egészségem kényszerítene rá... hát igencsak rosszul viselném. Értem én hogy lehet ezek nélkül is élni és ehető kaját enni, de azt hiszem sütikben nehéz lenne kompromisszumot kötnöm.


Na de! Akinek így szebb az élet, ám legyen, de igazat szólva, amikor megkóstoltam a piskótát előre sajnáltam mindenkit. Viszont a feladat adott volt, amit teljesítettem, elkészítettem életem első vegán tortáját. Tojás nélkül, növényi tejszínnel, margarinnal.



Rendelj tortát, ahogyan Te szeretnéd! Információk és elérhetőségek ezen a linken!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése