2016. április 12., kedd

Hős Ármin hős tortája


Hős Ármin idén 4 éves lett. És egy hősnek hősi torta is kell. És miután feltettük a kérdést, miszerint mi legyen a tortáján, rafkósan elkezdte sorolni: Buzz, meg "Pótember" (nem elírás), meg Transformers, meg Baymax, meg a csuda tudja melyiket nem sorolta fel, míg nekem csak kerekedett a szemem! Így végül abban a szerencsés, vagy épp nem szerencsés helyzetbe kerültem, hogy kiválaszthattam, melyiket jelenítsem meg Hős Ármin tortáján.
Őszintén be kell valljam, kicsit önző módon közelítettem meg a dolgot. De először valóban Buzz Lightyear volt a befutó a Toy Story-ból. És mi mindannyian szerettük is ezt a verziót. Én meg már be voltam sózva, hogy megcsinálom valahogy Buzz-t, amikor jött a teljes kétségbeesés, mert a gyermek "Pótember" őrült lett. De nem gyengén! És mi mindannyian utáltuk ezt a verziót. Kezdtem lemondani Buzz megformálásáról, és nyakamba vettem az internetet "Pótember" (nekem már csak így marad meg) ügyben, amikor Nővérem felhívott, hogy jó maga is bizonytalan. Így aztán a gordiuszi csomó trükkös átvágásával gondoltam megoldom a dolgot: rajta lesz mindkettő. Buzz kihívás és nagyon de nagyon szerettem volna, a "Pótemberrel" pedig legyen meg a gyermek akarata. 

Így valósult meg ez a hibrid hős torta, ami talán mégsem a legszerencsésebb választás volt. Azt azért leszögeztem már az elején, hogy nem fogom Buzz-t teljes életnagyságban megformálni, mert az mégiscsak szemöldökfonáshoz vezetne. Ezért találtam ki a tortából kirobbanó Buzz figurát deréktól felfelé. Amivel az ég egy adta világon semmi baj nincs. Sőt! 
Iszonyat büszke vagyok az én Buzz-omra, pedig aztán elég bizarrul indult. Első kísérletem a fej megformálására kissé csúfos kudarcot vallott, mint látható, konkrétan úgy nézett ki, mint Andy Vajna. Most komolyan. Minden személyeskedést félre téve, nekem ő jutott először eszembe róla, na! :) 

Úgyhogy miután jót nevettem saját teremtményemen, úgy döntöttem ez lesz a prototípus. Aztán milyen jó, hogy újra neki ugrottam. Azért érezhető a különbség, úgy érzem :). Innentől kezdve pedig már csak méretarányosan megformáztam minden részét. A karját drótra építettem fel, hogy az úgy is maradjon. Igazán, igazán elégedett voltam vele!!!

Aztán jött "Pótember"! Próbáltam valami csavart tenni a dologba ezért gondoltam, hogy azt megfestem kézzel cukorlapra és fejjel lefelé belógatom középre. Nos, igazából ezzel sem lett volna semmi gond. A festés jól sikerült. De aztán amikor összeraktam a két tortát....
Bárhogy is nézzük, két teljesen különböző karakterről van szó és két teljesen különböző színvilágot akartam összehozni egy tortán. A Toy Story vidám, élénk zöld és kék színű, míg a "Pótember" kissé nyomasztó hangulatú, sötét kék, piros és fekete. A "Pótember" mögötti sárga részt pl. úgy akartam eredetileg, hogy a sárgából megy át pirosba. De addig fújtam a pirosat, mígnem olyan pici lett a sárga kör, hogy a "Pótember" teljes valójában eltakarta. Így hát kénytelen voltam mögé tenni egy sárga plecsnit. A felső tortát lefújhattam volna még egy réteg kékkel, hogy ne legyen annyira pasztell és a felirat... nos én is érzem, hogy kicsit túltoltam a dolgot. :) 




Nem mondom, hogy nem szerettem ezt a tortát, mert Buzz mindent vitt. De tény, hogy sokkal jobban is összerakhattam volna, ha kicsit jobban átgondolom a koncepciót. És ez nem önnön munkám "fikázása", mint inkább önkritika gyakorlása és ebből is látszik, nem elég 2 tortát egymásra pakolni. Annak összhangban is kell lennie! 
Persze Hős Árminnak tetszett és ami a legfontosabb, felismerte mindkét szereplőt.
Mert egy hősnek járnak a hősök minden formában. 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése