2015. december 22., kedd

Az Inspiráló Panna Gorjuss tortája




A legendárium szerint a 7 éves keresztlányom, Panna egy nap homlokára csapta tenyerét, s ekként szólt anyjának:
- Szörnyű gondban vagyok! Még fogalmam sincs milyen tortát kérjek a szülinapomra.
- Mit szólnál, ha ezt rábíznád Hahóra (ez én vagyok)  és meglepetés lenne - mondta nővérem.
- Hmm! Na jóóó! - majd "egy gonddal kevesebb" arckifejezéssel méltóságteljesen elvonult!
Nem tudom pontosan így zajlott e le a történet, de a torta biztosan nem legendárium...
Olyannyira nem, hogy Panna 7. tortájával megszületett az aktuális téma kedvencem és egyben új szerelmem. Pannának mindig is nagy kihívás tortát készíteni. Igazából olyan, mintha ő lenne az én mércém, hiszen évről évre próbálok neki valami olyat alkotni, amivel felülmúlhatom korábbi tortáit. Ahogy írom ezeket a sorokat döbbenek csak rá, hogy mennyire igaz ez. Hiszen Pannácska az első, akinek születése óta, immár 7 éve én csinálom a tortáját és az ő első tortájával indult el az én utam is ebben cukormázas világában. Mi inspirálhatna ennél jobban? Hiszen így évről-évre látszik a változás - talán mondhatom, hogy a fejlődés. És ahogy nő, persze neki is egyre nagyobbak az elvárásai. Ennek megfelelően igyekszem minden évben felülmúlni önmagam. 






Igaz, hogy ez a torta tematikában hasonlít kicsit a tavalyi Tündér Panna és Varázspaci történethez, hiszen ott is csak figura volt a tortán és minimális díszítés, de azért ez mégis más. 
Fogalmam sincs hogyan találtam rá erre a babára, aki Gorjuss néven létezik a nagyvilágban. Viszont, - mint ahogy ez lenni szokott -  szabályos kultusz kerekedett e köré is: Gorjuss tolltartó, Gorjuss táska, Gorjuss telefontokok és Grojuss baba nem kevés, ellenben irreálisan sok pénzért és még sorolhatnám. De amikor megtaláltam, mondhatni rögtön beleszerettem a kissé melankolikus bájával együtt még úgy is, hogy gyakorlatilag csak szeme van. Sokakat zavar, hogy nincs szája, engem egyáltalán nem. Szerintem ugyanolyan, ha nem több érzelmet tud kifejezni a két szemével. Szerintem a  Gorjuss babáknak van hangulata, bár vannak akik kicsit "emósnak" tartják. Én inkább úgy mondanám, hogy misztikus az összhatás. Ha egyszer egy saját figurát kellene kidolgoznom, azt hiszem valami hasonlót képzelnék el. 
Amikor elkezdtem keresgélni Gorjuss témás torták után, szinte mindegyikre a letisztultság volt jellemző. Általában csak a figura vagy minimális díszítés volt még rajtuk, így én is hasonlóban gondolkoztam. Panna tortájánál mindig fontos, hogy valami új dolgot csempésszek bele. Vagy egy új technikát, vagy valamit, amit még nem csináltam, de nagyon ki akarom próbálni. Ilyen volt pl. a szabályos elrendezésű tűpettyes oldalminta és a nagy masni is. A fekete-fehér téma pedig amúgy is a szívem csücske. 


Minden porcikáját imádtam ennek a tortának. A figurán napokig dolgoztam és fontos volt, hogy pontosan úgy nézzen ki, ahogy a képeken és nagyon élveztem, ahogy egyre inkább kezdett hasonlítani rá. Próbáltam olyan verzióban megcsinálni, ahol van egy kis szín is, ezért egy pink-fekete ruhásat választottam, mégiscsak egy 7 éves kislánynak készült. Raktam rá 1-2 pink virágot is. A torta oldalára a pöttyöket írókamázzal csináltam. 
Végtelenül büszke vagyok erre a tortára és emellett még elégedett is, ami igen nagy szó. Figurát ennyire leképezni még nem sikerült, de elégedett vagyok a torta burkolásával és a többi körítéssel is. Szerintem látszik rajta, mennyire élveztem csinálni és hogy életem egyik legfontosabb kis emberkéjének készült. Azt hiszem feltettem magamnak a mércét és jövőre felköthetem a gatyámat. 
Panna pedig? Amikor meglátta, nem szólt semmit. Kissé szemlesütve elmosolyodott, majd odajött és megölelt. Én mondom, teli van a szíve szeretettel!   


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése