2015. október 1., csütörtök

Mickey egér, aki a szülinapi zsúr hőse lett - akaratán kívül

 

Patrik - és persze szülei - lelkes rajongói tortáimnak, ami nagyon jó érzéssel tölt el. Éppen ezért magam is mindig várom a szeptembert, mert tudom, hogy ez a hónap Patrik szülinapját jelenti. Ez most sem volt másképp. Viszont idén dupláztunk...


Mert Patrik már nem elégszik meg a családi szülinappal. Ő már külön party-t tart a kis barátainak is. Így készült el első körben ez a torta, amelyiken a főszereplő Mickey egér lett.
A koncepció rám volt bízva, gyakorlatilag csak az volt a kikötés, hogy legyen rajta valahogy az egér, a színe pedig kék, sárga és fekete legyen. "Semmiképpen sem piros, mert az csajos!!" Nos, Patriknak már most határozott elképzelése van a tortákkal kapcsolatban és ez igen dicséretes. Bár bízom benne, hogy idővel ő is rájön, a piros, nem feltétlenül csajos szín. :) Na de a lényeg természetesen a szülinapos kívánsága és ha kék-sárga-fekete torta kell, hát akkor az lesz.


Sokat gondolkoztam, hogy milyen legyen. Nem ragaszkodtak a Mickey egér 3D-s megjelenítéséhez, így ez némi könnyebbséget jelentett számomra. Disney figurákat nem egyszerű készíteni cukormasszából. Miért? Micimackó, Donald kacsa, vagy mondjuk Hófehérke egyféleképpen nézhet ki és azt mindenki ismeri. S ha csak nyomokban hasonlít rá, akkor az már nem olyan. Ez persze amolyan saját megfogalmazású filozófia vagy mifene, de az is lehet hogy csak egyszerű kifogás arra nézve, hogy nem tudok figurákat csinálni :) (Szóóóval... az én szeretett Nővérem hiába kér tőlem esetleg Elzát Pannácska szülinapi tortájára, higgye el, nem fogom tudni megcsinálni. 3D-ben legalábbis tuti nem. Csak arra az aprócska estre mondom, ha véletlenül, netalántán ilyen hátsó gondolatai lennének :) ) Nos, eme intermezzo után térjünk is vissza Patrik tortájára. 
Mivel a torta szülinapi zsúrra készült zömmel gyerekeknek, tejcsokis-mascarpone krémmel töltöttem be kakaós olajos piskótát és Patrik anyukájának kérésre szögletes lett, hogy könnyebb legyen felvágni és szétosztani. Kékkel fújtam le, így teljesítettem egy kívánságot. Mickey-t nem formáztam, hanem kivágtam egy vastagabb cukorlapból, majd megfestettem. Szúrtam bele saslik pálcikát is, hogy fel tudjam helyezni a tortára. Fő motívum kész! Gondolkoztam a körítésen és mivel nem volt mintaképem, magamra voltam utalva. Ezért tettem rá néhány egérfejet, - fekete kipipálva - Patrik nevének betűit pedig egy-egy csillagra tettem - így a sárga szín is letudva. Ekkor még mindig üresnek látszott, így megtámogattam néhány karikával és pöttyel és leszegési kötelezettségemnek is eleget tettem a sárga csíkkal :)
Féltem, hogy talán picit sötét lesz az összhatás, de megnyugtattak, hogy nem lett az. Végül is, ez igazán egy "pasis" torta lett, mármint ha a színeit vesszük. A szögletes formákkal mondjuk még mindig nem vagyok kibékülve. Gyakorolni, gyakorolni és persze gyakorolni kell még, hogy sokkal egyenesebb legyen az oldala és a teteje is vízszintes legyen.


De hogy miért is lett a zsúr hőse az egér? Patrik apukája - ahogy ez általában a filmekben is lenni szokott -  vitte a tortát a zsúrra. És persze mindegyik kezében volt valami, sőt elmondása szerint még a fülén is csomag lógott - ahogy ez a filmekben lenni szokott. Manőverezés közben gondolta úgy a tortát rejtő doboz füle hogy megadja magát, a torta pedig - engedve a gravitációs erőknek - leesett. Bizony..., ahogy ez a filmekben lenni szokott. Viszont nem pofára esett, hanem szépen, szabályosan "seggre". Na ez az, ami a filmekben nem szokott lenni. :) És a tortának semmi baja nem lett, sőt Mickey egér is épen, egészségesen virított a tetején, a csillagokkal együtt. 
Nos, egyrészt elégedetten, s némi meglepődéssel állapítottam meg, hogy a tortáim igencsak strapabíróak. Másrészt végtelenül hálás vagyok, amiért ezt a jelenetet nem láttam! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése