2014. október 14., kedd

Spongyabob formában van!


Szó szerint, ugyanis Spongyabob figurát marcipánból már készítettem, de formatortában még nem. És milyen igaza volt M@rtinak, hogy sokkal egyszerűbb, mint miniben megcsinálni. Ő aztán tudja, nem egy Spongyabobot csinált már. Mondjuk azért hozzá teszem, hogy formailag valóban semmi bonyolult nincs benne, hiszen csak egy szögletes tortáról van szó, amit még nagyon faragni sem kellett. Szeretem az ilyen tortákat, főleg vizsgaidőszak kellős közepén.




A tölteléke miatt aggódtam kissé, ugyanis puncs volt a kívánság. Na most tudni kell, hogy én nem szeretem a puncsot. Meglehet azért, mert mazsola van benne, ugyanis anélkül még el is viselhető. És most sem kellett bele, úgyhogy még inkább szerettem ezt a tortát. És mivel eddig nem szívleltem, soha nem is csináltam puncs tortát, jóllehet a lehető legkönnyebben elkészíthető édességről van szó.
Igazából csak töménytelen mennyiségű piskótát kell sütni a töltelékhez, amit felmarcangolsz, majd leforrázol rumos cukorsziruppal. Tiszta horror, mi? Adunk hozzá némi baracklekvárt, hogy összeálljon, na meg az íze miatt is, és minden mást mit jónak látunk. Valaki csoki darabokat, vagy kakaóport, diót, kandírozott gyümölcsöt, vagy mazsolát rak bele. Ha jobban belegondolok, ez a torta maga lehet a kreativitás bölcsője, ha az ízét nézzük. Sőt ha nagyon flancosak akarunk lenni, akkor még meg is színezhetjük a piskóta darabokat: az egyik felét  rózsaszínre, a másikat sárgára. Aztán szépen betölti az ember két lap közé (ha színes, akkor váltakozó rétegeléssel), majd jól lesúlyozva beteszi egy éjszakára a hűtőbe. Ezalatt szépen összepréselődik mozaikosra. Ennyi az egész. 
Magam sem gondoltam volna, de tényleg egyszerű. És még az íze sem vészes. Persze mazsola nélkül :) Legközelebb egy kis csokidarabkával és dióval fogom kipróbálni. 



Spongyabob pedig igen hálás figura a formáját tekintve. És most végre kiélvezhettem az airbush adta lehetőségeket is, ugyanis szinte mindent fújtam rajta. Talán a nyakkendője és a kék szeme van előre színezett marcipánól. :)

Puncs torta mazsola nélkül az én verziómban:   

Először is sütöttem egy 4 tojásos, valamint egy 5 tojásos olajos piskótát. Véleményem szerint itt kifejezetten jó, ha szaftosabb tésztát csinálunk.
A kisebbik piskótát két lapra vágtam, a nagyobbikat pedig felkockáztam és ketté osztottam.
Cukorszirupot főztem 20 dkg cukorból és 1 dl vízből. Amikor a cukor teljesen felolvadt - vagy aki tudja miről van szó, az gyenge szálpróbára főzi - levettem a tűzről és belekevertem 1 dl rumot és néhány csepp rumaromát is. Nekem ez a mennyiség végül kevésnek bizonyult szerintem 3 dl folyadékból és 30 dkg cukorból készült főzetet is elbírt volna.
A szirupot is ketté vettem, mivel az egyiket sárgára, a másikat rózsaszínre színeztem, de ez el is hagyható. A lényeg, hogy a forró sziruppal leöntjük a piskóta darabokat, összeforgatjuk és ízesítésként adunk hozzá baracklekvárt. Nem szabad nagyon eláztatni, de azért álljon össze valamennyire.
Ezután az egyik lapot visszatettem a formába, rápakoltam a tölteléket (én váltakozó csíkban raktam fel a kétféle színt), rátettem a másik lapot, majd pedig lesúlyoztam egy tálcával, amit jól megpakoltam kilós liszttel, cukorral de bármi ami nehéz alkalmas erre célra. Így megpakolva betoltam a hűtőbe egy éjszakára. Ezalatt szépen összetömörödött a töltelék. Másnap felforrósított baracklekvárral körbe kentem, majd marcipánnal leburkoltam. Ennyi volt az egész.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése