2013. augusztus 6., kedd

Óriás Muffin torta és sok minden más...



Egy ideje már emlegetem a tortátlan nyaramat. Valóban ínséges idő volt ez számomra, egyedül a Majmos csoki torta hozott némi vigaszt. Ezen a héten azonban felköthettem a gatyám. Olyanra vállalkoztam - önszántamból - amire még előtte sosem, de bíztam benne, hogy nem fogok kudarcot vallani.

A történethez hozzá tartozik, hogy Párom Nővére haza látogatott Németországból. Adva volt nemrégiben az Ő szülinapja. Aztán ott volt a Keresztlánya, akinek meg ezen a héten volt a szülinapja. És ne felejtsük Uncsitesóját sem, akinek bár egy hónapja volt a szülinapja, de az olyan kuszán alakult, hogy a részünkről elmaradt a köszöntés és a Neki kitalált torta is. És ha már ilyen szépen összegyűlt a család, hát felvetettem az Én Kedvesemnek egy merész ötletet. Mi lenne, ha csinálnék egy komplett Süti Asztalt, mely mostanság kezd nálunk elterjedni. Valójában ez mindig is volt, de most valahogy önálló életet kezdett élni és egyre inkább divatba jött. Néhány modernebb esküvőn már nemcsak a megszokott menyasszonyi torta és az apró asztali sütemények vannak, hanem már egy jól megkomponált, színben, témában, mindenben illeszkedő komplett Süti Asztalt, "Cake Tabels"-t rendelnek a vendégseregnek, de szülinapi partik, gyerekzsúrok látványos kiegészítője is lehet. Nos erre vállalkoztam én! Tizenhárom főre kalibrálva.


A központi szerep természetesen a tortáé volt. Mivel ebből csak egy készült, ez a párom Keresztlányáé lett, mivel Neki mindenképpen kellett torta.






Az Uncsitesó nagy Minnie Mouse rajongó, így neki találtam ki a "Minnie" muffinokat. Az igazat megvallva, ez volt a biztos pont, mert tudtam, hogy ilyet tutira szeretett volna tortában. Ebből jutottam el az Óriás Muffin tortához, mert bár eredetileg Százholdas Pagonyt kellett volna csinálnom én ezt most felülbíráltam. A lány úgyis muffin volt a farsangon így volt mihez kötni a témát! A többi pedig már jött magától.




















A Brownie-t Párom Nővérének szántam, mivel Ő mindig próbál kicsit egészségesebben enni. Sütöttem hát egy paleós változatot.


Aztán, mivel éppen levendula lázban égtem és szezonja is volt, már 3 héttel korábban sütöttem egy adag Levendulás kekszet. Mivel annyira ízlett, eltettem belőle a partira és beépítettem a koncepcióba.


Akartam még egy muffint, ami krémmel díszített a tetején. Nővérem ötlete volt, hogy ne a szokásos 12 db nagy muffint süssem meg, mert az már van, hanem inkább kis falatkákat csináljak. Így született meg a Levendulás muffin Lemon Curd krémmel, ami valójában egy angol citromos krém.



Szintén pár hete csináltam sós karamellás és csokis pisztáciás Makaront. (Erről még tartozom egy bejegyzéssel!) Mivel elég jól sikerültek, ebből is hagytam pár darabot.

A Sütinyalókákkal már régen szemeztem, így magától értetődött, hogy a torta maradékaiból ezt fogom elkészíteni.



És ha már a levendulánál tartunk.... Anyu csinált nekem egy adag Levendula szirupot, amit még együtt szerettünk volna megcsinálni, de már akkor kezdett lecsengeni a szezonja, így előre dolgozott. Ezzel időt is spórolt nekem.
Az asztal színe leginkább rózsaszínben pompázott. Mivel a Minnie Mouse-nál ez adott volt, a tortát is ennek fényében terveztem meg, valamint a dekoráció is a rózsaszín, a fekete, valamint a pöttyös és csíkos jegyében született meg. A levendula miatt belecsempésztem egy kicsit a lilát is. Egyedül a makaronok lógtak ki, halvány sárga és zöld színnel, de ezeket már korábban megcsináltam és akkor még nem sejtettem hol fognak kikötni!

Nagy munkám volt vele. A tálalásnál a muffin állványt, a tortatartót, a sütis tányérokat és a szívószálakat az Arany-Ló Papír kollekciójából válogattam. Imádok ezekkel dolgozni! Itt szeretném megemlíteni Veszely Beát, aki ezeket a papír asztali kiegészítőket és dekorációkat tervezi és családi vállalkozásként forgalmazza. Ő egyszerűen egy tünemény. Minden alkalommal segítőkész, és szinte azonnal megtalálja a megoldást, bármire van is szükségem! A névtáblák, a selyempapír pomponok viszont saját készítésűek, csak úgy mint a muffin gallérok, melyhez pöttyös illetve csíkos kartonokat vettem és egy letöltött sablon alapján vágtam ki őket. Utólag azért ezt készen is megvehettem volna, mert mind a nyomtatással, mind pedig a kivágással eléggé sokat szívtam. A levendula sziruphoz pedig Anyám üveg gyűjteményéből kértem ezeket a kis helyes likőrös üvegeket. A pöttyös kifejezetten illet a koncepcióba. :)



A torta kakaós olajos piskótából és gyümölcsös túrókrémből készült. Na ez sem volt fáklyás menet. Először is a forma okozott gondot. A lehető legkevesebb faragással és maradékok gyártásával szerettem volna megoldani. Kapóra jött, hogy Anyám eltette a Nagymamám régi cserép kuglóf formáját, aminek nem volt lyukas közepe. Így a muffin alja adott volt. A tetejéhez sütöttem még egy 3 tojásos 18 cm-es tésztát. Ezt faragtam meg. Gyümölcsös tölteléket most csináltam először. Így nem volt belőle tapasztalatom. Nem is lett olyan szilárd, amilyenre szerettem volna, először majdnem össze is dőlt az egész. Aztán hála az égnek, sikerült megtalálnom a megoldást. Mindehhez adjuk még hozzá a 38 fokos meleget, klíma nélküli tetőtérben! A fondant lágy volt, szakadt, többszöri nekifutásra sem sikerült leburkolni a tortát. A végén már inkább felkeltem hajnal 4-5 körül, hogy egy kicsit hűvösebb környezetben tudjak dolgozni. Szóval nem volt egyszerű menet, na de hát az én szám rítt a sütögetés után. Hát most megkaptam!





Három éjszakát és egy fél szombatot dolgoztam rajta, plusz a hetekkel korábban elkészített keksz és makaron. De nagyon élveztem és megfogadtam, bárhogy sikerül, nem leszek ideges. Igazából nem volt tétje, így ezt is kipipálhattam. Persze azért fontos volt hogy sikerüljön, mégis egy egész család figyelte az eredményt árgus szemekkel. Azt hiszem nincs okom elégedetlenkedni. A gyerekeknek nagyon tetszett, az ünnepeltek - ahogy láttam - el voltak ájulva, a sütik fele elfogyott (tény hogy nem apróztam el) de amire a leginkább voltam büszke: a levendulás finomságok és a sós karamellás makaron is (ez utóbbi fogyott el elsőnek) sikert aratott, pedig épp ezektől féltem, hogy kiverem a biztosítékot.
Íme az én Sütis Asztalom, hármas szülinapra komponálva, by Hamucipóka!
Ja és hogy kerültek oda a hajós muffinok?? Két nappal korábban kiderült, hogy a Párom Nővérének a Párja :) szintén nem rég ünnepelte a szülinapját. Neki készültek a hobbiját ábrázoló hajós és mentőöves kék muffinok. Ennyi kilengés belefér!!!! 
Az egyik lány pedig egyszer csak ennyit mondott: "Judit, ez tökéletes!" 
Ennyi!!!! :)


Az asztalon lévő finomságok és a hozzájuk tartozó receptek:
1. Óriás Muffin torta egy 5 tojásos és egy 3 tojásos kakaós, olajos piskóta, csümölcsös túrókrémmel
2. Minnie Miffinok: Tücsökbogár S'moors Cupcake receptje alapján, fondanttal borítva
3. Paleo Brownie Pocak Panna receptje alapján
4. Levendulás citromos falatok Sütidoboz oldaláról
5. Levendulás keksz Citromhab receptje alapján
6. Sós Karamellás és Csokis Pisztáciás Makaron, alapreceptjét már itt leírtam
7. Levendula szirup Limara pékségéből
8. Sütinyalókák szabadon, a tortából maradt tésztából és krémből, valamint darált dióval és gyümölcs lekvárokkal variálva. 
Jó étvágyat! :)





  

4 megjegyzés:

  1. Nagyon ügyesen összehoztad! Mindegyik finomság guszta. Nem kis meló lehetett, gratulálok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Mártika!!!! Azt gondolom megérte! :)

      Törlés
  2. Csodásak a fotók és nagyon tetszik az összhang! Gratulálok, valóban nem semmi meló lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igazán örülök, ha tetszik! :) Élveztem minden részét! :)

      Törlés