2013. április 9., kedd

Kockásfülű nyúl torta




Kockásfülű nyúl!!!!! Egyáltalán van olyan, aki nem ismeri? Én imádtam! A hatalmas pillázó tekintetét, a propellerként működő kockás fülét......imádtam! És mindezt most tortában? Fincsiiiiiii!!!!! :)



Sokat agyaltam ám rajta, hogy milyen is legyen és persze a netet és végig böngésztem, de igazából semmi inspirálót nem találtam ebben a témában. Valami olyat szerettem volna, amit még senki. Ekkor ugrott be, hogy a nyúl egy bőröndben lakik, zoknik és szalagok közt, és minden reggel onnan kel fel, hogy megmentse a világot. Nos, hát arra gondoltam, hogy ezt kell megtestesíteni torta alakban és mivel hasonlót sem leltem senkinél (én legalábbis), azt találtam ki, hogy a félig nyitott kofferből fog kikukucskálni a nyuszi. Akinek kockás füle van.

A legnagyobb fejtörést a nyitott bőrönd megvalósítása okozta. Meg is kérdeztem Viát, a Glazur.hu oldal íróját is, hogy ő hogyan csinálná meg. Nagyon sok jó tanácsot kaptam, hogy építsek be valamilyen szerkezetet a tortába, vagy vonjak be hungarocell anyagot, vagy habkartont fondanttal, esetleg jó előre formázzam meg cukormasszából a bőrönd tetejét és hagyjam kiszáradni. Én azt szerettem volna, ha minden ehető lenne a tortán, de már-már kezdtem ráállni a hungarocelles változatra, amikor jött egy fantasztikus ötlet. Komolyan mondom, nem is értem, hogy nem jutott nekem az eszembe a házi készítésű csokis nápolyi. Párom Anyukája készít fantasztikus csokis nápolyit táblákban (két ostya lap között fincsi csokis töltelék). Egy ilyen tábla pont a méretnek megfelelő volt, így megkértem, hogy csináljon egy adaggal és azt vontam be Unidec-kel. Zseniális ötlet volt ez! És hogy mi tartotta félig nyitva a tetőt? Először a fejnek szántam ezt a szerepet. Aztán féltem, hogy nem fogja megtartani a súlyt és behorpad. Mégis hogy nézne ki egy horpadt fejű tapsis? Így elkészítettem a nyúl két kezét is fölfelé tartva, ebbe szúrtam bele 1-1 pálcikát. Ez így már elég stabil volt.

Nem lett kicsi a torta, ellenben jó nagy lett. És elég súlyos is! Utólag végig gondolva, talán elég lett volna a sima olajos piskótából a 4 tojásos verzió is. Én két 5 tojásos lapot sütöttem. A töltelék pedig étcsokoládés mascarpone krém volt. 



Nagyon, nagyon jó volt ezen a tortán dolgozni, holott ez a projekt sem indult a legjobban. Újra lebetegedtem, minden bajom volt és komolyan aggódtam, hogyan is fogom megcsinálni. De aztán némi segítséggel sikerült. Kedvesem most is lelkesen segédkezett, főleg a szerkezeti összeállításban. Ráadásul még szállítható is volt a torta, aminek külön örültem.

És igen...alapvetően elégedett vagyok ezzel a tortával! Na jó, egyedül a csak a színekkel van bajom. Én nem tudom ki hogy van vele, de nekem nem sikerül szép feketét alkotnom. Még a Wilton-féle pasztával sem! Pedig milyen szép lett volna a fekete bőrönd!!!! Helyette szürke lett, pedig rendesen adtam hozzá a festékből, féltem is, hogy nagyon fellágyítja. Igen, tudooooom! Senkit sem érdekel a színe, nem az a fontos, stb. Csak hát jelentkezzen nálam egy olyan tortás, aki nem törekszik a tökéletességre! Hiszen ezért is csináljuk újra és úja...nem igaz?
Remélem másnak is tetszik annyira, mint nekem! Az Ünnepelt? Jaaaa!!!! Állítólag szóhoz sem tudott jutni! Nekem ennyi elég is!  




4 megjegyzés:

  1. Hááát, ez nagyon tetszik, és nem csak azért, mert kedvenc mesém volt akkoriban!
    A feje miből van?
    (Fekete? = airbrush!) :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! :)
      A fejét a lenyesett tésztából (ami mindig marad) és pici töltelék keverékéből formáztam golyóvá és bevontam a fondanttal.
      Az airbrush nagyon piszkálja ám a fantáziám. Csak hát nem olcsó mulatság! :(

      Törlés