2012. szeptember 4., kedd

Lila mintás torta


...ami itt most csöppet sem látszik lilának, mivel még mindig nem erősségem a fotózás. Ez a torta ezért készült, mert azt hittem 2 óra alatt meg tudom csinálni. Egyik délután békésen néztem a Paprika tv-n a Muffinháború című műsort, ahol 2 óra alatt 1000 muffint kellet megsütni és feldíszíteni a versenyzőknek. Ekkor szólt az én drága párom, hogy délután vendégségbe megyünk és kettős ünneplés lesz. Általában soha nem megyek üres kézzel vendégségbe, már ami az édességet illet, pláne nem, ha szülinapról van szó. Bár meg lettem fenyítve, hogy az ég világon semmit se süssek, úgy döntöttem csinálok egy kis tortát, és  a nemrég vásárolt eszközeimet használva, valami egyszerű díszítést alkalmazok. Amúgy is már rég ki szerettem volna próbálni a cukormázzal való írókázást. Csakhogy 2 órám volt az indulásig. A kihívás adott volt: ha 2 óra alatt meg tudnak csinálni 1000 muffint, mit nekem egy torta?? Egy óra alatt megsütöm fél óra alatt betöltöm, fél óra alatt feldíszítem. Úgy döntöttem nem esek pánikba, ha nem leszek kész, akkor tényleg nem viszek tortát és kész.

Gondolom nem csapom le a végét, ha azt mondom nem sikerült. A tészta, kisebb forma lévén több mint 40 percig sült. A kémet a mélyhűtőben próbáltam megdermeszteni, azzal még nem is lett volna baj, de hát ugye a kisült tészta nem hűl ki 10 perc alatt. Még ezzel sem lett volna semmi gond, de a melegtől az Unidec szakadt és akkor már majd egy órás csúszásban voltam. A tojásos cukormázat pedig finom szemű kristálycukorból kevertem ki porcukor helyett, mert nem volt időm darálni. Gondoltam talán jó lesz. Hát nem lett! Elég szemcsés és folyós maradt, ráadásul túl nagyra vágtam a papírzsákon a lyukat és ezáltal vastag vonalakat tudtam csak produkálni. Végül nem vittem tortát, de nem bántam, mert legalább tudtam egy picit gyakorolni ráadásul nyomás alatt,  a díszítést pedig magam találtam ki - ami kétségtelen, hogy nem nagy szám - így viszont nem kellett senki kívánságát követnem és kipróbálhattam néhány új eszközömet is többek között a gyöngysor készítőt. Imádom!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése