2012. május 29., kedd

FC Barcelona torta






Kezdetnek leszögezném, hogy egyáltalán nem vagyok egy nagy foci rajongó. És hála az égnek a párom sem. Ezért még éppen elfogadható az az aprócska kis tény, hogy barátja viszont annál inkább. Végül is, nem lehet minden fenékig tejfel.




Az ötlet először csak annyi volt, hogy kellene valamilyen focis torta. Először egy foci labdára gondoltunk, de aztán egy nap Csöppöm meglátta, amint épp szörfölgetek az Ízek,...torták,...és más állatfajták blog tortái között, ahol is feltűnt M@rti Barcelona tortája. Szóval utólag is remélem, hogy nem gond, amiért lekoppintottam a tortát, de hát az etalon, az etalon. Azért próbáltam egy kis változtatást eszközölni rajta, mint pl. a sál kinézete. Csak hogy ne legyen az egész egy nagy koppincs. És ezen a ponton halkan meg kell jegyeznem, senki, de senki az ég világon nem jött rá, hogy a torta körül kanyarodó valami egy sál! Igen! Méghozzá, rojtos! Bordó és kék rojtokkal. Ami a Barcelona színei. Na hát ennyit a szabad fantáziáról.






Annyiban azért eltér az eredetitől, hogy a címer nem ostyalapból van, hanem Unidec masszából lett kivágva. Mint ahogy az összes aprócska kis részlet, csík, kereszt, labda, mütyűr egyenként lett kivágva a masszából. Persze azért segítségemre volt egy kinyomtatott címer. A fekete széleket pedig ecsettel festettem meg. Mivel az egész városban, de szerintem még az országban is hiánycikk a fekete filctoll ehető festékkel.




Így bár egy kicsit macerásnak tűnhet az elkészítése, azért annyira nem volt az. És mint korábban már említettem, Párom igen lelkesen tud sertepertélni a tortáim körül.
Hát még ha a barátja tortájáról van szó!


6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon jó lett, sokkal jobb, mint az eredeti! :-)

    Egy ostyakép nem igazán kreatív megoldás, de Te ezt nagyon ügyesen megoldottad!

    Örülök egyébként, ha "koppintasz", megtisztelő!!! :-) (Várom a többi koppintást!) :-)

    Persze, hogy sál! Mi más lenne?! ;-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elég nagy a választék, úgyhogy van miből koppintani, az már igaz! :) Na majd ha a fehér-barna-lila stb. virágos tortáidat "lekoppintottam", akkor leszek elégedett :) Talán. :)
      Na jó, Neked azért könnyű felismerni a sálat! ;)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vivi!
      Elnézést, időközben véletlenül törlésre került a bejegyzésed! Próbálok emlékezetből válaszolni :) Unidec-et, vagy hasonló burkolót tudsz vásárolni az M-gélnél (http://www.m-gel.com/index.php/hu/) itt van lakossági vásárlás is én innen veszem. Nem tudom Te hol laksz vagy, de webshopon keresztül pedig innen is hozzá juthatsz:
      http://tortissimo.hu/tortaburkolo.html
      http://sutidekor.unas.hu/spd/UNDK-1000-K/Tortaburkolo-massza-Unidec---1000g
      http://www.edesizek.hu/products-page/fondant/unidec-1-kg-feher-dekoracios-massza/?gclid=CNDXye26g74CFSOWtAodXWMAhw
      Hirtelen ezek jutottak eszembe!
      A marcipánnal mi volt a gondod?

      Törlés
    2. Köszönöm szépen!

      Hiába nedvesítettem be a sodrófát és amin nyújtottam, a kinyújtással nem volt gond, de a felszedés kínszenvedés volt... Legközelebb sütőpapírt is rakok alá nyújtáshoz...Hátha

      Vivi

      Törlés
    3. Akkor nem csodálom!
      Én nem nedvesíteném be a sodrófát, hiszen attól pont hogy ragad és mállik. Mint ahogy egy vajas, vagy kelt tészta alá lisztet szórnunk a nyújtásnál, a marcipán alá porcukrot vagy keményítőt kell. Ez igaz az Unidecre, vagy bármilyen más burkoló masszára is! És akkor sütőpapírt sem kell használnod. Próbáld ki!

      Törlés